Saturday 23 March 2013

Park Joo Bong

Watch "Badminton All England 1990 MD Final Game 1&2 [4/5]" on YouTube

Dia ni pernah jadi coach aku kejap lepas tu dia jugak yang bawak aku masuk dalam coaching staff kat BAM ni. So dia memang laa ada peranan sedikit sebanyak dalam karier aku sebagai jurulatih.
Semasa dia jadi coach aku dulu.. orangnya cukup serius dan memang susah nak rapat dengan dia. Yang menariknya bila aku tandatangan kontrak sebagai jurulatih , keesokanya terus dia layan aku sebagai jurulatih dengan characters yang sangat berubah dan tak pernah aku tengok. Itu aku respect dia.. dia hormat aku seperti coach coach senior yang lain.. dan ini sunguh aku tak jangka.
Apapun sekarang dia dah melatih team Japan dan kami sering berjumpa di kejohanan kejohanan antarabangsa . Perkara yang pasti aku buat masa setiap kalu jumpa dia, tegur dia, dan hormat dia tanda respect aku kat dia.
Thanks Park....

No comments:

Post a Comment